Hemlagat är alltid bäst!

Jag älskar att laga EGEN mat och göra allt själv (till exempel hamburgerdressing, bröden, majonäsen osv). Så idag får ni ta del av i varje fall 2 recept som jag ska göra idag (:

Vi börjar med coleslaw (MYMS)

7 dl vitkål - skär med osthyvel (enklast)
1 liten rödlök - strimla fint
1 morot - riv med rivjärn
2 msk grädde
½ dl majonäs
2 tsk fransk senap (idag tog jag dijonsenap)
1 dl creme fraiche (idag tog jag gräddfil)
1 tsk socker
salt och peppar

Blanda allt och låt stå i kylskåpet så alla smaker blandas.


Mitt nästa recept är på Hamburgerdessing:

2 msk creme fraiche
1 dl majonäs
5-6 msk bostongurka
5 msk chilisås (ICAs egna)
1 tsk senap
1 msk tomatpuré (delikatess)
Salt och peppar
Lite Cayennepeppar (om man vill)

Blanda allt väl och ställ in i kylen minst 1 timma innan du ska äta (:


Guuuud vad jag är snäll som delar med mig av detta va? Haha, kanske delar med mig av hamburgarna jag ska göra också men har inte receptet i huvudet just nu ;) Men bara det innehåller worcestershiresås (stavning?) så brukar de få en rökig och god smak ;)

Ha det bra!

/ L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0