Få mer energi!

Detta fick jag på Facebook idag, kommer i precis rättans tider då jag har dålig energi!

"Har du för lite energi?

Det är naturligt att ha mindre energi periodvis. Men om du varit i ett sådant stadie längre än en månad så är det dags att göra något åt det. Och då kommer man till en brytpunkt: att komma igång och göra saker trots att du har lite energi.

Det känns som man vill sova och göra så lite som möjligt, men om du redan gjort det i flera månader så behöver du göra något nytt.

1. Steg nummer ett är att titta på grunden: får du i dig grundläggande näring? Det räcker oftast med vanlig mat - dock inte med snabbmat. Rör du på dig regelbundet? Vi behöver promenader och motion flera gånger i veckan och det är något som snabbt (oftast inom 2 veckor) ger energi.

2. Nästa steg är att se vad händer inom dig. Vad lägger tanketid på? Viktigt att försöka se vad du tänker på när du inte tänker att du tänker :)
Du får mer energi genom att tänka på dom saker du vill ha / uppleva SOM OM DET VORE VERKLIGHET idag. Det kan man göra 3gånger a' 5 minuter per dag.

Fungerande fysik + positiva tankar = optimalt tillstånd."

Så nu är det bara att följa detta alltså? Jaaa, det ska jag. För jag måste få bättre energi! Men det där med träningen är lite jobbigt då jag kommer att jobba på tok för mycket nu i 2 veckor.. Men får se till att göra det bästa av situationen, kanske ska försöka gå upp med Joakim någon morgon och träna skiten ur mig klockan 06 på morgonen? Njaaaaa, får fundera på saken ;)



Min inbakta fläta som jag har idag (skitful bild uppifrån, alltså pannan blir enorm :P, men ni ser flätan ;)

 

/ L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0