RECEPT

Hej, nu har jag sett klart på idol för längesen och sitter just nu och kollar på olika recept. Ville göra något på det man har hemma nu så det tar slut lite i kylskåpet innan man reser... Så ikväll funderar jag på att göra detta :

Baconlindade kycklingfiléer:

Ingredienser (2 pers)
2 kycklingfiléer
½ pkt bacon
50 g valfri ost
2 msk ketchup alt 2 msk chilisås
salt, peppar
Färska örter
Flingsalt

Gör så här:
1.
Sätt ugnen på 200grader. Banka ut filéerna under smörpapper. De bör bli ungefär dubbelt så stora. Skär osten i stavar. Lägg en stav med ost i mitten på kycklingen, krydda med salt och peppar och rulla ihop. Rulla baconskivorna hårt runt kycklingfilén.

2. Lägg kycklingen med skarven nedåt i en ugnssäker form. Pensla med ketchuo alt chilisåsen och krydda med salt och peppar och stek i ugn ca 20 minuter.

3. Strö lite flingsalt och färska örter före servering, serveras med en stor sallad eller potatis (: 

Lät det inte gott? Vi kommer att ta chilisås för det tror jag blir bra! Ska nog iväg och köpa lite timjan för det är kalasgott på kyckling :D Sen blir det tråkig hushållsost på kycklingen i varje fall på Joakims, jag har inte bestämt mig kanske blir någon get/fårost ? Hmmm

Såg precis att halvåtta hos mig börjar på måndag, älskar det programmet! Sen måste jag kolla mer på Tinas cookalong men vi har träning precis då men det blir att banda allt :D

/ L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0