turbofredag

Okej, jag fick städmani denna kväll så inget myspys här inte utan jag har konstant städat sen ca 20.30 ;D och jag är inte klar ännu och klockan är nu 00.34!!!!! Hittills har jag:

 - Fixat med DVD, VHS inne i sovrummet
 - Fixat med filmerna i vardagsrummet
 - Tvättat två tvättar är inne på tredje nu
 - Diskat ALLT!
 - Dammat
 - Dammsugit
 - Skurat golven
 - Putsat och städat hela badrummet
 - Lyft upp tunga grejer i garderoben (det var för tungt för Joakim)
 - Vänt på sängarna (ska man göra ca 2 ggr/år fast jag gjorde första gången nu)
 - Bäddat om sängen
 - Kastat ut sängkläder på luftning och skakat dom
 - Skakat mattan
 - "Möblerat om" i vitrinskåpen så våra nya glas fick plats
 - Tagit bort gamla glas i vitrinskåpen
 - Rensat svarta "stenar" för jag vill bara ha vita kvar i min blomvas (det var blandat svart och vitt) Fast med det är jag inte riktigt klar med ännu...
 - Rensat sängborden för det såg förjävligt ut!
 - Rensat i köket i lådor och skåp

Och snart ska jag
 - Hänga den sista tvätten 
 - Putsa glaset på bordet (det är det drygaste av allt!!!)
 - Rensa bland posten som vi fick medan vi var utomlands!!

Detta kan jag kalla turbofredag!!!!! Hungrig som satan är jag nu också! Imorgon ska vi till mor och far och byta våra däck på bilen, snikar in en lunch där också sen på kvällen ska jag och Camilla ut och röja SATAN!

/ L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0