Köttfärsbiffar med ädelostsås och rostade grönsaker.

Här kommer receptet på min mat (: MUMS!

Köttfärsbiffar:
Ca 400 g nötfärs
½ rödlök (finhackat)
1 ägg
Oregano
Grillkrydda (Jag använde en honungsgrill)
Salt och vitpeppar
Olivolja till stekning

Sås:
2 dl Matlagningsgrädde
Ädelost efter tycke (använde ädelost på tub)
½ grönsaksbuljong

Rostade grönsaker:
Rödlök
Morötter
Paprika
Flingsalt
Olivolja (ca 1 dl)
Balsamvinäger (ca ½ dl)
Timjan

Blanda ihop allt till köttfärsen och låt det dra en stund medan du hackar grönsakerna. Lägg grönsakerna på en plåt och ha på övriga ingredienser, blanda väl. Sätt in plåten i ugnen på 225 grader i ca 25 minuter. Medan grönsakerna är inne på "rostning" så steker du biffarna (jag delade satsen på 3 biffar) och kokar ihop såsen.

FÄRDIGT!

Smaklig måltid :D

/ L

Kommentarer
Postat av: Farfar

Ditt recept på köttbiffar måste jag ta tillvara på, det låter gott och jag förstår att det ÄR gott!

Kul med lite nya rätter!!!! Jag kan ju inte köra med blodpudding varje dag!!

Hälsningar

Farfar

2009-10-28 @ 21:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0