Blod svett och tårar

Det kunde man säga om friluftsdagen idag! Vi gick 1 mil !!
Det var kallt, blåsigt och de snöade! På hemvägen ska man väl
inte säga vad vi gjorde men det är så typiskt att dom just ska komma
precis då, vi är då bra klantiga vi! haha!

Idag blir det till att fixa en fin monter vi ska ha på mässan som är på lördag.
UF-mässa i gallerian! vi står på övervåningen som kom dit och kika vettja!
Men jag hoppas att jag kan vara med på matchen som är samtidigt som
mässan slutar, måste prata om det där med de andra..

Sitter och letar efter recept på lax eller räkor jag hittar några men jag vet inte
ännu. Jag och Joakim ska stå i köket samidigt och laga mat! Får se hur det går
jag är inte världens snällaste när jag är stressad i köket och det finns en
andra halva som sölar ner allting:P haha! Men det ska nog gå bra trots allt ;)

Har ni några bra recept på lax eller räkor?

/ L

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tjena bruden!



Favoritrecept på lax: (4 pers)



4 laxfiléer utan skinn



pressad vitlök efter behag, olivolja, flingsalt, lite honung, rivet limeskal, limesaft och hackad chili



Blanda detta till en gegga. Lägg laxen i smord form och lägg på geggan på laxen. In i ugnen 225 grader i 20 min. Kokt eller pressad potatis till. Citronhollandaise eller limeaioli till samt kokt sparris.



Sätt lillebror på att skala potatis, så vet du var du har honom! :-)

Lycka till! :-)

2009-02-11 @ 15:37:05
Postat av: Lollo

Tack för receptet, det lät supergott!

Ja jag får nog sätta honom på det, vet inte om jag vågar sätta honom på något annat! haha! Men han måste ju lära sig nån gång (:

Kram!

2009-02-11 @ 19:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0