U2, tack för att ni förstörde "vår" stad!

För på Lördagsnatten var det verkligen vår stad, min och Camillas! Vi båda var VÄLDIGT enade om att andra dagen var den bästaden helt underbara helgen! Men vi tar det från början!

DAG 1
Vaknar klockan 05.00 och är trött men väldigt förväntansfull på vad som ska hända över helgen! 05.55 har Jag, Joakim, Brorsan och Persson satt sig i bilen för att åka en lång väg ner till Götet, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Det var vissa som började tidigt med öldrickandet medan jag fick köra :P





Efter ett ex antal stopp på grund av kissnödiga människor (robban och joakim) så var vi framme i göteborg och där stod det, inuti ullevi stod KLON!!! :D



Några timmar senare var vi på förfest på The dubliner ( som vi var hela helgen:P ) Putte och Camilla mötte upp oss där och vi lyssnade på ett grymt coverband till U2. Men vi vet fortfarande inte vad det heter men vi blev kompis med trummisen i varje fall, så jäkla snäll han var! Efter ett tag kom sabri och Stickan för att vi skulle dra oss vidare till Restaurang Söder. Gudomligt god mat!!! Kollade på klockan med jämna mellanrum och blev mer och mer nervös, snart exploderar jag!!







Till arenan där stämningen inte var på toppmänniskorna, fast det berodde nog på att det var väldigt kallt ute! Brrrr.

























Konserten var bra men inte så bra som vi hade hoppats på.. Glad men liiiiite besviken åkte jag och Joakim taxi hem och sooooooov...

DAG 2
"Pigg"
som man var på morgonen gjorde man sig i ordning för att möta upp Camilla på staden för vår shoppingdag. Fast hela tiden på staden gick vi och suckade. Båda var så sjukt seeega så det blev inte mkt shopping, jag hittade ett par asschyssta solbrillor som jag självklart hoppade av mig på konserten på kvällen och borta var dom :/ Sen hittade jag en t-shirt också men vad gör det nu, sjukt besviken att mina brillor är borta :/

Vi gav upp staden ganska snabbt för att hämta Camillas bil för att senare köra ut på hissingen där vi fick byta om (camilla) och grogga (Jag) på parkeringen pga att de andra hade glömt att lägga ut en nyckel åt oss :P haha, men roligt hade vi åt det i varje fall :D (camilla, du kanske har nån bild på det som jag kan lägga upp här sen?) blev uppraggade vid busshållsplatsen :P Och sen åkte vi in för att gå på förfesten igen på dubliner (: Sån jädra skillnad på alla som var där mot dagen innan! Man kunde inte få nog av människorna där! Jag var självklart först upp på dansgolvet sen kom Camilla och sedan ALLA dit och hoppa, dansa, kramades och sjöng! :D När de hade spelat färdigt gick jag och camilla för att leta matställe. Vi hamnade till sist på Bishop Arms som låg brevid Bonos och deras hotell..

OM vi inte hade letat efter matställe som vi gjorde hade vi träffat alla.. FATTA VI hade träffat dom om vi hade vart där en kvart tidigare! FAAAAN VAD NÄRA!









En STOOOOR öl och en hamburgertallrik senare var jag och Camilla väldigt pigga och gick och sjöng på staden bland allt härligt folk som var då påväg mot arenan! Vi träffade glada Irländare och svenskar efter vägen som just som vi gick och sjöng :D När vi var framme vid arenan så stod vi utanför och laddade ett tag innan vi gick in. Strax efter nio var vi där (: Idag är stämningen bättre, inne på herrtoaletten är stämningen på topp :P Hahahaa (det stod inget på dörren när vi gick in där och självklart kommer vi på herrtoan men vad gör det, nöden har ingen lag) :P vi satte oss på våra platser som var typ sittplats på ståplats på bästa stället :D Haha! Snart kommer det att hända!! Snart....





BOOOOOOOOOOOOOOM EXPLOSION!!! TJOHO MAGISKT FINNS INGET SOM KAN BESKRIVA HUR UNDERBART DET VAR ShIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT!

När man trodde att det inte kunde bli mer explosion så kommer Sunday bloody sunday och heeeeeeeeeela stadion kokar! Och bara övergången mellan "city of blinding lights" till UNO DOS TRES ....... CATORCEEEEEE (vertigo) var helt sjuk så man trodde man skulle svimma! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH VAD BRA DET VAR!

Efter konserten hamnade vi på The dubliner där trummisen Stefan hade fixat VIP åt oss (: TACK! och där var stämningen OCKSÅ på topp! (: Jag och Camilla kunde nog vart där hela natten lång men allt har sitt slut så vi tog en "läskig" taxi hem, smälte det hela och sooooov.

Tack alla som var med i fredags och lördags och ett speciellt tack till Camilla som gjorde Lördagen PERFEKT!

Nu ska jag ta mig samman, fortsätta lyssna på U2 och försöka att vara tyst för det behöver min hals ( som jag har fruktansvärt ont i och kan då inte sjunga början på elevation :P )

OH YOU LOOK SO BEAUTIFUUUUL TONIIIIIGHT!!!!

/ L

Kommentarer
Postat av: BlomBlom

Längsta inlägget ever detta eller? ;) du hade fått en hel del bra bilder tycker jag! Vi hade ståplats, stod framför scen vid mixerbordet så vi kunde sitta innan förband och "mellanfixet" skönt att ha något att kunna luta sig mot när det blir långa konserter.Kunde lätt ha stått längstfram om vi hade orkat, inte alls svårt att få bra platser, skönt det. Tycker nog "Still Haven't Found What I'm Looking For" var den låten jag gillade bäst. Sen maffigt med alla mobiltelefoner :) Sen var det roligt att se hur lyckliga killarna i SnowPatrol var när Bono tackade dem, haha. De kramades och körde highfive

2009-08-03 @ 20:53:15
Postat av: Camilla

Tur att du inte lagt ut alla ljudklipp... :-)



Hade en sjukt kul helg. Är så glad. Och så nöjd. Och så mycket mer. Stort tack och bamsekram!

2009-08-03 @ 21:20:31
Postat av: Lollo

Kan det där ha vart den längsta kommentaren hittills? :P Ja det fick jag, fick fler bra fast kunde inte lägga ut alla precis :P Fan va gött! Annars är det så drygt att stå! Ja den var grym eftersom hela publiken fick sjunga hela första versen utan Bono :D Så den var grym men tyckte nog att först city of blinding lights för att sedan gå över mitt i låten till vertigo det var en upplevelse utan dess like!!! Sen störtbölade man ju när konserten var slut. :P Ja det var coolt. Dom hade ju kommit till Dubliner och sjungit där i torsdags med coverbandet som jag pratade om. Camilla var där när dom kom så det var coolt det med! :D

2009-08-03 @ 21:25:35
Postat av: Lollo

Haha, nej dom kommer jag aldrig att lägga ut!! :P haha! Fy fan dom är så jädra roliga men gaaanska pinsamma faktiskt ;D



Jag med! BAMSEKRAM!

2009-08-03 @ 21:26:24
Postat av: Blom

Det var inte illa det... Sjunga med Coverbandet, borde man ju få lite press på sig ^^ jag tyckte iaf det var bra som helhet, och det är ovanligt för att vara jag :P

2009-08-03 @ 22:15:33
Postat av: Blom

har 31/7 live bootleg med U2 om du är sugen, ljudet är ok, inte super, men kul om man var där som sagt. Inte hittat 1/8 spelningen än dock

2009-08-07 @ 13:26:28
Postat av: Anonym

Aaah tack det skulle vara schysst! (:

2009-08-15 @ 17:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0